Родительский университет

Положение о родительском университете

развернуть

1.АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

        1.1.Сапраўднае Палажэнне ўстанаўлівае дзейнасць бацькоўскага ўніверсітэта “Шчаслівыя дзеці” (далей – універсітэт).

        1.2.Універсітэт адкрыты і працуе на базе дзяржаўнай установы адукацыі “Бабрыкоўская сярэдняя школа” Пінскага раёна.

        1.3.Мэта ўніверсітэта – павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў (законных прадстаўнікоў), фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства.

        1.4.Асноўныя задачы, рашаемыя ў рамках універсітэта:

        1.4.1.псіхолага–педагагічная адукацыя бацькоў (законных прадстаўнікоў);

        1.4.2.павышэнне ўзроўня прававых ведаў і адказнасці бацькоў (законных прадстаўнікоў);

        1.4.3.папулярызацыя дадатнага вопыту сямейнага выхавання.

        1.5.У сваёй рабоце ўніверсітэт кіруецца:

        Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;

        Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям’і;

        Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь “Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе”;

        сапраўдным Палажэннем;

  іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

        1.6.Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падначаленні дырэктара дзяржаўнай установы адукацыі “Бабрыкоўская сярэдняя школа” Пінскага раёна.

         1.7.Кіраўніцтва работай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна–выхаваўчай (выхаваўчай) рабоце (Рэктар універсітэта).

        1.8.На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка “Бацькоўскі ўніверсітэт” з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках ажыццяўляе настаўнік, якому дадзеная функцыя назначана загадам дырэктара школы.

        1.9.Сапраўднае Палажэнне зацвярджаецца, змяняецца загадам дырэктара дзяржаўнай установы адукацыі “Бабрыкоўская сярэдняя школа” Пінскага раёна.

 

ІІ.СТРУКТУРА ЎНІВЕРСІТЭТА

         2.1.У склад  бацькоўскага ўніверсітэта ўваходзіць 4 кафедры:

Кафедра прававых ведаў;

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;

Кафедра педагагічных ведаў;

Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння.

         2.2.Кіраўніцтва кафедры ажыццяўляе на грамадскіх пачатках педагагічны работнік (загадчык кафедры), якому дадзеная функцыя назначана загадам дырэктара школы.

        2.3.Прапановы аб дапаўненнях у сапраўднае Палажэнне могуць уносіцца дырэктарам дзяржаўнай установы адукацыі “Бабрыкоўская сярэдняя школа” Пінскага раёна, прадстаўнікамі бацькоўскай грамадкасці і іншымі суб’ектамі адукацыйнага асяроддзя, сацыяльнымі партнёрамі.

 

IIІ ДЗЕЙНАСЦЬ УНІВЕРСІТЭТА

        3.1.Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.

        3.2.Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 15 кастрычніка  2020 года і заканчваецца не пазней за 25 мая 2021 навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:

1-я сесія – кастрычнік – лістапад;

2-я сесія – снежань –  студзень;

3-я сесія –  люты  – сакавік;

4-я сесія – красавік –  май.

        3.3.Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедраў з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.

        3.4.Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках педагогі, выхавацелі, спецыялісты розных абласцей, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з’яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесійнай дзейнасці.   

        3.5.Кадравыя рэсурсы фарміруецца кіраўніцтвам бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.

        3.6.Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у очнай, так і завочнай (дыстанцыйнай) формах.

       3.7.Навучанне бацькоў арганізуецца па цыклах:

        I цыкл–для бацькоў навучэнцаў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,

        II цыкл–для бацькоў навучэнцаў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі,

        III цыкл–для бацькоў навучэнцаў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.

        3.8.Очная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.

        Базавы модуль ўтрымлівае абавязковыя для навучання 4 курса:

        I Асновы прававых ведаў;

        II Асновы ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;

        III Асновы педагагічных ведаў;

        IV Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.

        Курсы базавага модуля вядуць толькі спецыялісты, якія маюць прафесійную адукацыю.

        3.9.Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне “Бацькі-бацькі”. Вядучымі курсаў дадзенага модуля з’яўляюцца самі ініцыятыўныя бацькі, якія з’яўляюцца высока кваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай або выкладчыцкай дзейнасці.

        3.10.Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў па асобных напрамках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання ўжываецца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнай абстаноўкі і, у сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.

        3.11.Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў форме тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў, дыскусійных заняткаў (“круглы стол”, дыспут, дэбаты і інш.); дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.

        3.12.Па заканчэнні навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыкла бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага установай адукацыі ўзору.

 

IV  УДЗЕЛЬНІКІ БАЦЬКОЎСКАГА ЎНІВЕРСІТЭТУ.

 ІХ ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ

        4.1.Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у працы ўніверсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.

        4.2.Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб працы ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедрамі і рэктар.

        4.3.Усе ўдзельнікі ўніверсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.

 

V  ДАКУМЕНТАЦЫЯ ЎНІВЕРСІТЭТА

        5.1.Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:

       копія загаду аб арганізацыі бацькоўскага ўніверсітэта;

       Палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;

       план работы бацькоўскага ўніверсітэта;

       формы анкет для бацькоў (3-па 1-й для кожнага цыклу);

       узор электроннага сертыфіката, усталяванага ўстановай адукацыі ўзору.

 

свернуть

План работы родительского университета "Счастливые дети" на 2021/2022 учебный год

развернуть

Дата

Кафедра

Тэма

Форма правядзення

Месца правядзення

Адказны

І сесія

09.10

Кафедра прававых ведаў

Правы дзіцяці – абавязкі бацькоў. Выхаванне талерантнасці ў сям’і

Адкрыты дыялог

Кабінет №8

 

Завадская С.М., загадчык кафедры

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі

Актуальныя праблемы прафілактыкі негатыўных праяўленняў у падлеткавым асяроддзі

Круглы стол

Курыльчык Н.М., загадчык кафедры

Кафедра педагагічных ведаў

Бяспечнасць падлеткаў у сетцы Інтэрнэт

Інфармацыйны часопіс

Сідарэвіч Н.А., загадчык кафедры

Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння

Прафілактыка суіцыдальных паводзін вучняў

Пыталі – адказваем  

Карпучык А.В., загадчык кафедры

ІІ сесія

11.12

Кафедра прававых ведаў

Узаемадзеянне сям’і і ўстановы адукацыі па пытаннях прафілактыкі правапарушэнняў і злачынстваў

Адкрыты фармат

Кабінет №8

Завадская С.М., загадчык кафедры

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі

Бяспечныя паводзіны школьніка як кампанент бяспечнага адукацыйнага асяроддзя

Кансультацыя

Курыльчык Н.М., загадчык кафедры

Кафедра педагагічных ведаў

Здаровая сям’я – здаровае дзіця

Круглы стол

Сідарэвіч Н.А., загадчык кафедры

Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння

Узаемаадносіны пакаленняў у сям’і

Сямейная гасцёўня

Карпучык А.В., загадчык кафедры

ІІІ сесія

19.03

Кафедра прававых ведаў

Праблемы выхавання прававой культуры

Дыскусія

Кабінет №8

Завадская С.М., загадчык кафедры

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі

Фарміраванне дадатнай самаацэнкі школьніка – важная складаючая сямейнага выхавання

Круглы стол

Курыльчык Н.М., загадчык кафедры

Кафедра педагагічных ведаў

Духоўнасць як маральная аснова сучаснага грамадаства

Ток-шоу

Сідарэвіч Н.А., загадчык кафедры

Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння

Дадатныя эмоцыі ў жыцці школьніка

Дыялог

Карпучык А.В., загадчык кафедры

IV сесія

14.05

Кафедра прававых ведаў

Фарміраванне сацыяльна – прававой кампетэнтнасці вучняў

Педагагічны часопіс

Кабінет №8

Завадская С.М., загадчык кафедры

Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі

Сучасныя дзеці і сучасныя бацькі

Круглы стол

Курыльчык Н.М., загадчык кафедры

Кафедра педагагічных ведаў

Арганізаваны дасуг школьнікаў – агульны клопат

школы і бацькоў

Кансультацыя

Сідарэвіч Н.А., загадчык кафедры

Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння

Хачу ці патрэбна? Свабода і дысцыпліна на розных узроставых этапах

Дыялог

Карпучык А.В., загадчык кафедры

01.09-31.05

Рэалізацыя мерапрыемстваў праграмы бацькоўскага ўніверсітэта

Класныя кіраўнікі І – ХІ класаў

01.09-31.05

Правядзенне тэматычных кансультацый у рамках бацькоўскага ўніверсітэта

Карпучык А.В., педагог сацыяльны

свернуть